بورس

مقایسه عملکرد ۳سال گذشته خودروسازان بورسی نشان می‌دهد فروش محصولات ۳خودروساز بورسی شامل «ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو» در ۵ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵درصد رشد کرده است.

براساس اطلاعیه‌های منتشرشده در سامانه کدال، میزان فروش محصولات این سه شرکت خودروساز در ۵ماه امسال ۳۹۰ هزار دستگاه بوده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال ۱۴۰۲، معادل ۳۳۹هزار دستگاه و در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۳۹۰هزار دستگاه خودرو بوده، همچنین آمارها بیانگر این است که مجموع درآمد حاصل از فروش این سه شرکت خودروسازی در این بازه زمانی ۱۱۹همت بوده است.

براین اساس، درآمد حاصل از فروش شرکت خودروسازی ایران خودرو با ۸۱همت بیش‌از دو شرکت «سایپا و پارس‌خودرو» بوده است. پس از ایران‌خودرو به ترتیب سایپا با ۲۹همت بیشترین درآمد خاصل از فروش را داشته در حالی که پارس‌خودرو با ۹همت کمترین رقم درآمد حاصل از فروش را در بین ۳ خودروساز بزرگ بورسی در ۵ماه سال به خود اختصاص داده است.

روند مثبت خودروسازان

در دادوستدهای روز ‌شنبه گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی روندی صعودی طی کردند. شاخص کل بورس نیز قرمزپوش بود. براین اساس نمادهای ایران‌خودرو، زامیاد،گروه بهمن، کرمان‌خودرو، سایپا، ایران‌خودرودیزل، بهمن‌دیزل‌ و گسترش‌سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودرو مثبت شدند.
همچنین روزشنبه در گروه خودرویی طی ۱۵هزار نوبت معاملاتی ۵۶۵میلیون سهم به ارزش ۱۸۰میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت که نسبت‌به روز سه‌شنبه با رشد روبه‌رو شد. ارزش بازار گروه خودرویی تا پایان معاملات روز سه‌شنبه بالغ‌بر ۲۱۵ هزار میلیارد تومان شد.

بورس بازهم منفی شد

روز شنبه و در جریان معاملات بازار سهام شاخص‌کل بورس با افت ۷.۶۶۵ واحدی در محدوده ۲میلیون و ۱۰۱هزار واحدی قرار گرفت. شاخص‌کل ‌هم‌وزن اما با افزایش ۱.۹۸۹واحدی در محدوده ۶۶۱هزار واحدی ایستاد.در این بازار نیز ۸میلیارد ورقه سهم به ارزش بیش‌از ۶.۸هزار میلیارد تومان معامله شد. شاخص فرابورس نیز با رشد ۲۴ واحدی در محدوده ۲۱هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۵.۷میلیارد ورقه اوراق بهادار به ارزش بیش‌از ۱۰ هزار میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =